Összes oldalmegjelenítés

2014. április 16., szerda

A filozófia kertje....


Hallottam már róla,de eddig még nem láttam.
A Gellért hegy oldalában,a víztározó felett van,egy szép parkban.
Történetéről pár mondat.Wagner Nándor szoborcsoportja,melyet 2001.-ben helyeztek el itt,a Japánban élt művész hagyatékaként.Utána kellett olvasnom,mert a kis kert bejáratánál csak ez a felirat látható: "Egymás jobb megértéséért." Persze volt elképzelésem,de hiteles szeretnék lenni.
"Öt alak – Ábrahám, Ekhnaton (IV. Amenhotep fáraó), a mi Urunk Jézus Krisztus, Buddha és Lao-Ce – a szobrász kimondott szándéka szerint a világmindenséget, a közös istenséget jelképező kör alakban, egy fénylő gömb felé nézve nyertek elhelyezést. A szobrász szerint ez a közös pont a vallásokban: nevezzük Allahnak, Istennek vagy Kamiszamának, a mindenségről, a legfelsőbb világról van szó. Mellettük kapott szobrot Assisi Szent Ferenc, Daruma (Boddhidarma) herceg és Mahatma Gandhi – elhelyezésük egyenlő oldalú háromszöget alkot. Wagner szerint ők azok, akik elérték a szellemi megvilágosodást és ennek eredményét saját társadalmuk gyakorlatában meg is valósították."
Szerintem nem teljes sor,mert hol vannak például a görögök? Nem tisztem megítélni.
Tetszett...
Kicsit rendhagyóak a képeim,mert részleteket ragadtam ki,amik megfogtak ott,és akkor...

















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése