Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 14., szombat

Balatonfüred....

Nem először járok itt,de mindig csak partközelben,no és a Görög-faluban.
 Elhatároztam,hogy felfedezem Füred óvárosi részét,régi házak után kutatva.
Hajóval mentem,egyrészt egyszerűbb,és szeretek kint lenni a nyílt vízen.
Megérkezve a kikötőből indultam.Már ott fogadott egy újdonság..szobor Bujtor Istvánról. Nagyon kifejező..tetszik. Utána a Kerek templom mellett felfelé a dombon.
 Ami rögtön feltűnt,hogy levegős város...nagyok a telkek,nem csúfítják tízemeletes házak,az új építésűek sem nagyobbak három szintnél.
...és az a rengeteg köztéri virág...
Régi villák felújítva,hotellé, múzeummá alakítva,de sokuk még  romosan. Bolyongtam kis utcákon, vadászva múltat idéző épületekre,templomokra..
Nem citálok történelmi adatokat,csupán a város hangulatát szeretném átadni.
Nagyon sok kép készült,nehéz volt összeraknom,de nem akartam két bejegyzést...,pedig Füred egy szeletére volt csak idő.







Oldás

A tó közepén

A Legenda...

Kerek templom

Vaszary- villa






Astoria Hotel












Jézus Király Plébánia     Piros templom














Hogyan lehet elcsúfítani...

Kricsmi







Református templom      Fehér templom




Sajnos csak kívülről...










Evangélikus templom
















Esküvő előtt...

Deák Ferenc

Képeslap








....és Siófok

4 megjegyzés:

  1. Marcsi! Képeiddel kaptam egy füredi városnézést humorral, városcsúfítási kritikával, nosztalgiával, szép képeslappal, kricsmivel, büdösvíz-forrással, oldással, érdekes nézőpontokkal és gyönyörű vizes fotókkal. Köszönöm.
    Professzor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Professzor,hogy tetszett a városnézés Marcsi-módra....

      Törlés
  2. Köszönöm ezt a gyönyörű városnézést. Már csendesek az utcák, látszik a fotóidon is. Így még különlegesebb felfedezni egy ódon városrészt. A Bujtor szoborról éppen a napokban olvastam először. Nagyon jó ötletnek tartom a felállítását. Kedvelem az összes filmjét, sokan talán csak e filmek segítségével láthatták a Balatont és közben még a humor is átszőtte a filmtekercseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök,hogy tetszett!Így,szezon után szeretek fotózni. Bujtor filmjeit én is szeretem. A nyár elején adták át a szobrot,de visszariadtam a nyári kirándulástól,amikor megláttam az első képeket. Fürtökben lógtak rajta a turisták..

      Törlés