Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 29., vasárnap

Szekszárd....

Tucatnyi magyarázat forog a város nevének eredetéről,némelyik elég bizarr.
Hét dombon épült (Sexard), ezt a verziót tartottam a leghihetőbbnek.A harmadik legkisebb lélekszámú megyeszékhely,de...4500 borpincéje van.Ezzel el is árultam,hogy szőlőtermelő vidék,és itt minden a borról szól.
Szüreti felvonulás, borfesztivál,és kézművesvásár  kezdődött látogatásunkkor,ez kicsit felborította programunkat.Többek között elmaradt a tolnai kékfestő-műhely meglátogatása,mert a kézműves vásáron mutatták be portékáikat(megkerestem a sátrukat,de jó lett volna a munkafolyamatot látni).

A Bogár tanyán (a szőlőhegyen) régi használati eszközök,gyönyörű hímzett fejdíszek ..

A Baka múzeum,háborús relikviákkal..

Mézeskalács készítő mester,aki aki egy vetítés közben magyarázta el a mézes- ,és cukorka készítés rejtelmeit..
  
Kardiótúra túra (még lefelé is felfelé mentünk) a  lősz szurdikokban, a Remete kápolna..

Levezetőül a vásári forgatag,és itt-ott néhány kép a városról,már amennyit a tömegtől sikerült....




























































A baloldali kört jártuk végig..




Akkor is élni akar
















Lőszbabák (mészképződmények)




Remete - templom







Kékfestő-nyomófa



















Egyhajós templom a Béla téren





8 megjegyzés:

  1. Jo kis kirandulas volt! Szepek a kepek Marcsi!

    VálaszTörlés
  2. Marcsi! A hagyományőrző képeiddel visszavittél a gyermekkoromba, a szegény parasztemberek vallásos "költségkímélő" alkotásaihoz (Krisztus a kereszten), az egyedi kézműves alkotásokhoz, a vásárok mézeskalács szíveihez. Köszönöm.
    Folytasd a sorozatokat.
    Professzor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is élmény volt ezeket látni.Köszönöm bátorító soraidat...folytatom.

      Törlés
  3. Ismét megismerhettem egy települést a beszámolód segítségével, ahol még korábban nem jártam.
    És milyen jó kis fotósorozattal! A falusi pillanatképek, a fafaragás... Nem is tudnék közülük választani kedvencet, szerencsére nem is kell :) Mind nagyon tetszett, gratulálok.

    VálaszTörlés
  4. Hú, fantasztikus lehetett. Háromszor néztem végig a fotókat, alig tudok betelni velük. Különösen a múzeumi képek, a fafaragás és a fejdíszek tetszenek. Nagy-nagy gratula! :)

    VálaszTörlés