Összes oldalmegjelenítés

2013. október 13., vasárnap

Zsolnay negyed...Pécs


Csodálatos élmény volt...
Annyi új (számomra új) dolgot tudtam meg ..a Zsolnay család történetéről.. a rózsaszín fajanszról...a Gyugyi-gyűjteményről...
Kavarognak bennem a látottak.
Ebben a posztban a Rózsaszín gyűjteményt,és a látványmanufaktúrát szeretném megmutatni. 

Kereskedő család volt.Zsolnay Miklós 1852.-ben vásárolta meg az éppen tönkrement lukafai műhelyt,bányát,-fiának Ignácnak. A másik fia, Vilmos mentette meg a becsődöléstől,és fejlesztette fel a kis műhelyt,és alapította meg a Zsolnay Keménycserép Manufaktúrát. A két testvér művészi hajlamú leszármazottai,és férjeik vitték tovább,és emelték rangos szintre a Zsolnay fajansz-porcelán gyártását.



A Rózsaszín gyűjtemény...

Nem láttam eddig rózsaszín mázas Zsolnay-t...
Ez egy kísérletezés eredménye..A krómdioxid különféle árnyalatban festi az alapmázat. A gyűjteményben főleg régi edények vannak,ebből a "rózsaszín" korszakból.  A dísz,-és a használati tárgyakig.



Árnyalatok


"Kakukktojás"


Az idő vasfoga

Gyümölcstál

 Erről az edényről jutott eszembe egy halvány gyerekkori emlék..a"drótostót"...











Nincs új a nap alatt...fogkefetartó













Látványmanufaktúra....

Tetszett nagyon,de..Nem erre számítottam,hiszen olvastam róla számos ismertetőt.
Nagyon vártam,hogy bepillanthassak a gyártás rejtelmeibe,és kérdezni is lehessen. Nem így volt...
Üvegfal mögött vannak a dolgozók,evvel nincs is semmi baj.Hiszen nem liheghet a nyakukba a sok nézelődő,és nyomhatja az arcukba az objektívet.
Volt fotósjegyem,de az ellenőrzése után figyelmeztettek,hogy  arcokat nem fotózhatok...Két munkaasztalt lehetett megnézni.A nagy tolongásban ennyit tudtam....


























A következő posztban a Gyugyi gyűjteményt mutatom be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése